Rūpinkitės savo psichine sveikata

Rūpinkitės savo psichine sveikata! 

Šiuo keistu laikotarpiu, kai socialinis atsiribojimas ir izoliacija vis dar yra dažnas atvejis, svarbu ne tik išlikti fiziškai sveikiems, bet ir rūpintis savo psichine sveikata. Dalinamės praktiniais patarimais, kaip praskaidrinti mintis.

Naujienų srautas Take care of your mental health!

Pastaruoju metu tiek daug skirtingos informacijos mus pasiekia per socialinius tinklus, interneto portalus ir kitus naujienų kanalus… Kaip atskirti teisingą informaciją nuo netikrų naujienų? Naudokitės patikimais informacijos šaltiniais, sekite patvirtintą vyriausybės komunikaciją ir naujienų transliacijas.

Ar per didelis informacijos srautas jus nervina ir kelia nerimą? Siekiant geros psichinės sveikatos, svarbu skirti vieną ribotą laiką per dieną, kai peržiūrite naujienas iš patikimo šaltinio. Nebūtina skaityti ar klausytis tų pačių pranešimų tris ar daugiau kartų per dieną. Be to, nekreipkite dėmesio į sensacingus pranešimus socialinėje žiniasklaidoje. Visų pirma, stenkitės kritiškai vertinti patikimumą, nes netikros naujienos sukelia tik nereikalingus galvos skausmus, kurių galite išvengti. 

Take care of your mental health!Sportas

Jei turite galimybę, reguliariai lankykitės sporto klube. Jei vengiate kontakto su aplinkiniais, rinkitės judėjimą gamtoje. Lauke lengviau atsipalaiduoti ir nurimti, saulė suteikia vitamino D, o judėjimas gamtoje stebuklingai veikia psichinę sveikatą. 

Trūksta motyvacijos ir įkvėpimo? Keletas idėjų:

  • Internete galite rasti įdomių ir smagių pratimų, kuriuos lengva atlikti namuose ar lauke. Sportuokite su draugu ar kolega! Jei negalite judėti kartu, tuomet palaikykite ryšį per vaizdo skambutį ir padrąsinkite vienas kitą.
  • Pagerinkite pusiausvyrą: vis pabandykite atsistoti ir išsilaikyti ant vienos kojos. Po kurio laiko galite pabandyti užmerkti akis. Šie pratimai naudingi jūsų kūno stabilumui.
  • Su vaikais ar namiškiais kieme susikurkite kliūčių ruožą.
  • Išsikelkite (sporto) iššūkį. Daug idėjų rasite internete. Geras laikas ir linksmybės garantuotos.

Sveika mityba

Nesikoncentruokite į greitas dietas arba idealų svorį. Tai nepadarys jūsų laimingesnio. Priešingai – atims daug energijos tiek psichiškai, tiek fiziškai. Jei priimsite savo kūną, nepriklausomai nuo jo dydžio ar formos, pagerės psichinė sveikata. Atminkite: visi yra gražūs!

Geriau rinkitės sveiką ir subalansuotą mitybą, kuri taip pat svarbi tinkamam imuninės sistemos funkcionavimui. Ar turite šiek tiek papildomo laiko? Tada skirkite jį tam patiekalo receptui, kurį jau seniai norėjote pagaminti. 

Išbandykite ką nors naujo 

Jau ilgai planavote išmokti arba atnaujinti užsienio kalbos žinias, o galbūt įgyti naujų įgūdžių piešti ar megzti? Pradėkite įgyvendinti savo norus. Neturite reikiamos medžiagos? Jokių pasiteisinimų! Dabar juk daug medžiagos ir mokymų galima rasti internete. 

Darbas iš namųTake care of your mental health!

Jei dirbate iš namų, svarbiausias patarimas: raskite ramią vietą, kur galėtumėte susikaupti. Nepamirškite reguliariai pratempti kojų, tai padės išlaikyti  produktyvumą.

Pabandykite dirbti nustatytomis „darbo valandomis“. Kiekvieną dieną pradėkite tą pačią valandą ir taip susikursite savo darbo savaitės ritmą. Praneškite savo kolegoms ir aplinkiniams, kokiu metu esate pasiekiami, o kada – ne. Pasibaigus darbo dienai, išjunkite kompiuterį. Nuo tada jūs vėl esate „savo namuose“, kad atsipalaiduotumėte. 

Take care of your mental health!Susikurkite rutiną 

Išlaikykite sveiką dienos ritmą:

  • Kiekvieną kartą atsikelkite nustatytą valandą, taip turėsite daugiau energijos.
  • Skirkite laiko pusryčiams ir rūpesčiui savimi.
  • Nepietaukite prie ekrano ir, jei reikia, įkvėpkite gryno oro.
  • Po darbo dienos būtinai atsipalaiduokite.
  • Ir svarbiausia, eikite miegoti tinkamu metu, net jei kitą dieną nereikia keltis į darbą.
  • Taip pat atminkite: savaitgalis = savaitgalis. Skaniai užkąskite ir jaukiai praleiskite laiką. Savaitgaliais būtinai išeikite iš namų ir pakvėpuokite grynu oru.

Rūpinkitės vienas kitu

Paklauskite savo draugų ir artimųjų, kaip jie laikosi, išklausykite. Pokalbių metu pasistenkite parodyti supratimą apie kitų situacijas ir jausmus, net jei patiriate viską kitaip. Kartu keičiantis patarimais galima rasti teigiamų įžvalgų. Iššūkis: pabandykite visą pokalbį neminėti „Covid-19“, tai padės prablaškyti mintis kitomis temomis.

Net paprasti veiksmai gali priversti nusišypsoti. Pasivaikščiokite, pasivažinėkite dviračiu, judėkite gamtoje, sudėliokite dėlionę, kūrybiškai praleiskite laiką, o vėliau pasidalinkite savo patirtimi su kitais.

Rūpinkitės savo psichine sveikata ir prisiminkite, kad esate ne vieni – kartu mes stipresni! 

Cogniril


Leave your thought here