Kas yra vitaminas C?

Viskas ką reikia žinoti apie vitaminą C

Vitaminas C – tikriausiai žinomiausias vitaminas. Jis reikalingas ne tik imuninei sistemai, bet ir energijos lygio palaikymui, švytinčiai odai ir daugeliui kitų procesų organizme. Kaip žinoti, kokio kiekio, šio daugiafunkcinio vitamino, kūnui reikia? Kada reikia papildomai vartoti vitaminą C ir kas būna, kai jo trūksta? Šiame straipsnyje pateiksime įdomių ir naudingų faktų apie šį gyvybiškai būtiną vitaminą.

Kas yra vitaminas C?

Šis vandenyje tirpus vitaminas, taip pat žinomas dėl jo natūralios kilmės: L-askorbo rūgštis.Vitaminas C naudingas daugeliui dalykų jūsų kūne. Nustebsite, koks įvairiapusiškas jis yra.

Ar žinojote – pavadinimas „askorbo rūgštis“ kilo iš Skorbuto ligos pavadinimo. Aštuonioliktame amžiuje atrasta, kad ilgalaikis vitamino C trūkumas sukelia šią ligą. Siekiant ligos išvengti, ilgose kelionėse jūra, buvo gausiai apsirūpinama citrusiniais vaisiais ir raugintais kopūstais.

Kam reikalingas vitaminas C?

Vitaminas C, tarsi barbė devyndarbė – „dirba“ daugeliui kūno vietų ir yra gyvybiškai būtina maisto medžiaga.

Vitaminas C reikalingas:

  • imuninei sistemai;
  • kolageno gamybai (kaulai, kraujagyslės, oda ir t.t.);
  • nuovargio mažinimui;
  • siekiant išvengti oksidacinio streso;
  • geležies pasisavinimui.

Šis vitaminas prisideda prie kasdienės imuninės sistemos veiklos ir ypatingai naudingas po intensyvių fizinių pastangų. Po didelio fizinio krūvio, sumažėjęs organizmo atsparumas – nėra kažkas neįprasto. Organizmas patiria daug streso, greitu tempu suvartoja daugiau maistinių medžiagų ir turi atsistatyti po tokio išsekimo. Tokioje situacijoje, papildomai suvartojamas vitaminas C padeda organizmui atsistatyti ir išlikti atspariam.

Vitaminas C taip pat atsakingas už kolageno sintezę. Kolagenas svarbus kraujagyslėms, kaulams, kremzlėms, dantenoms ir dantims. Kas dar labai svarbu, kolagenas reikalingas siekiant turėti lygią, elastingą odą.

Be to, L-askorbo rūgštis padeda sumažinti nuovargį ir palaiko energiją teikiančią medžiagų apykaitą. Šis vitaminas palaiko ir normalią psichologinę ir nervų sistemos būklę.

Tikriausiai geriausiai žinomas, šios gyvybiškai svarbios maisto medžiagos bruožas yra tas, kad tai labai stiprus antioksidantas.Tai reiškia, kad vitaminas C apsaugo kūno ląsteles nuo oksidacinio streso ir jo daromos žalos. Tokiu pačiu būdu, jis gali suprastėjusį vitamino E poveikį paversti atgal į antioksidacinę formą.

Šis vitaminas taip pat padeda geriau pasisavinti geležį. Tai svarbus mineralas, kurio trūksta daugeliui žmonių. Geležies gauname su maistu, bet jos pasisavinimas ne visada toks geras, koks turėtų būti – vitaminas C gelbėja ir čia.

Vitaminas C ir mityba. Kur jo galima rasti?

Mūsų organizmai patys nesintetina vitamino C. Kitaip nei kai kurie gyvūnai, mes esame visiškai priklausomi nuo to ką gauname su maistu. Laimei, šio vitamino yra daugelyje maisto medžiagų. Geriausiai žinomi vitamino C šaltiniai yra citrusiniai vaisiai, bet jo gausu ir kituose vaisiuose ir daržovėse – kopūstuose, paprikose ar net bulvėse.

Be abejo, siekiant kad maiste išliktų kuo daugiau vitaminų, būtina atsargiai rinktis paruošimo būdą. Gaminant daržoves vandenyje – jos netenka daug vitamino C, nes jis tiesiog ištirpsta. Kaitinant, šios medžiagos taip pat gali būti prarastos. Patariame per ilgai nepalikti perpjautų vaisių ir daržovių, nes vitaminas C gali oksiduotis.

Kiek vitamino C reikia jūsų kūnui ir kas nutinka kai jo trūksta?

Suaugusiesiems rekomenduojama paros norma yra 80 mg. Normaliomis aplinkybėmis to pakanka, bet daugeliui naudinga suvartoti ir papildomai. Galima sakyti, kad vitaminas C yra tarsi dovana jūsų natūraliam atsparumui. Esant dideliam fiziniam aktyvumui ir patiriant stresą, sunaudojama daug daugiau vitamino C. Rūkaliai taip pat šios medžiagos „sudegina“ daugiau.

Kaip jau minėjome, šis vitaminas randamas daugelyje maisto produktų, norint įsisavinti reikalingą jo kiekį mityba turi būti itin subalansuota ir įvairi. Realybėje tai ne visada pasiekiama, dėl to pravartu naudoti papildus.

Dėl trūkumo jaučiame nuovargį, atsiranda sąnarių problemų, prastėja odos būklė, prasčiau gyja žaizdos, lengviau atsiranda mėlynės ir, ką visi puikiai žinome, mažėja mūsų atsparumas aplinkos veiksniams, prastėja imunitetas. Būtent atsparumo ir imuniteto stiprinimui mes rekomenduojame visaverčius, subalansuotus papildus, kuriuose gausu ne tik vitamino C, bet ir kitų būtinų medžiagų. Tai Nutrisan Metal Clean.

Linkime likti sveikiems ir siunčiame linkėjimus!

„MetalClean“ naudingas imuninei sistemai, padeda mažinti nuovargio jausmą bei oksidacinį stresą dėl sudėtyje esančių aminorūgščių, polifenolių, Šitake grybų, spirulinos ir chlorelos dublių. Šitake grybuose yra daug polisacharidų, tokių kaip lentinanai ir kiti beta-gliukanai. Šie junginiai ne tik apsaugo nuo ląstelių pažeidimo, bet ir skatina baltųjų kraujo kūnelių, kurie kovoja su mikrobais, gamybą. Spirulina ir chlorela puikus vitaminų, mineralinių medžiagų šaltinis.

Įsigyti šį papildą imuninei sistemai galite mūsų el. parduotuvėje! Nuoroda į papildą – https://bit.ly/3sfS9Ab

top