magnesium

Būtino mineralo – magnio – galia

Tinkamam mūsų organizmo funkcionavimui palaikyti būtini ne tik vitaminai, bet ir mineralai. Magnis yra antras pagal svarbą mineralas mūsų kūne, kuris dalyvauja galybėje skirtingų procesų. Ar žinojote, kad 20% magnio yra raumenyse, o jo trūkumas gali sukelti ne tik raumenų mėšlungį? Įdomu sužinoti daugiau apie šio mineralo galią? Tada būtinai skaitykite toliau. 

Magnio funkcijos The power of magnesium, the essential mineral

Svarbiausios funkcijos, kurias magnis atlieka mūsų organizme:

  • Magnis yra būtinas mineralas energijos įsisavinimui ir gamybai organizme, jis taip pat svarbus nuovargiui sumažinti. 
  • Kalcis ir magnis yra vienas kito antagonistai, t.y. veikia priešingai: kalcis įtempia raumenis, o magnis – atpalaiduoja, kalcis aktyvuoja nervų ląsteles, o magnis – ramina. Abu mineralai yra labai svarbus derinys, reikalingas sveikiems kaulams: kalcis juos stiprina, o magnis mažina lūžių riziką ir didina lankstumą.
  • Magnis yra naudingas elektrolitų, turinčių neigiamą arba teigiamą elektros krūvį, pusiausvyrai palaikyti. Elektrolitai yra mineralai, kurie svarbūs organizme vykstantiems procesams. 
  • Nors magnis dažnai siejamas su kaulais ir raumenimis, jis taip pat vaidina svarbų vaidmenį palaikant psichologines funkcijas. 

Taigi, magnio galia mūsų kūne veikia ne tik fizinę, bet ir psichinę sveikatą.

Magnis maisto produktuose

Mineralų žmogaus organizmas pats negamina, todėl mums būtina pilnavertė mityba. Beveik visuose maisto produktuose yra magnio, tačiau jo kiekis labai skirtingas. Pagrindiniai šio mineralo šaltiniai: kakava, juodasis šokoladas, riešutai, bananai, vėžiagyviai, krevetės, sojos pupelės, žalios daržovės ir rupių miltų produktai

Skanių ir sveikų patiekalų patarimai, kurie praturtins organizmą magniu:

  • Salotas gardinkite jaunais lapiniais špinatais ir riešutais.
  • Eksperimentuokite su namų gamybos gvakamole.
  • Pasigaminkite granolą su juoduoju šokoladu.
  • Rinkitės žaliąjį kokteilį, kurio pagrindą sudaro bananai, špinatai ir migdolų pienas . 

Magnio papildai gali padėti, kai su maistu jo negaunate pakankamai. Pasirinkite papildus, kurių vienetinėje dozėje yra nuo 100 iki 250 mg magnio, kad galėtumėte lengvai koreguoti jo kiekį pagal savo poreikius ir būtumėte saugūs, nesuvartodami per daug. Taip pat visada galite pasikonsultuoti su gydytoju ar vaistininku. 

The power of magnesium, the essential mineralKokia magnio trūkumo rizika?

Per dieną rekomenduojama suvartoti 375 mg magnio. Verta pastebėti, kad dėl dirbtinių trąšų ir pesticidų naudojimo žemės ūkyje, mineralų kiekis dirvožemyje sumažėjo. Tai lemia, jog daržovėse ir grūduose magnio yra mažiau nei anksčiau. Taigi šiuolaikinė mityba, dieta ir maisto produktų terminis apdorojimas gali sukelti šio mineralo trūkumą organizme.

Be sumažėjusio magnio įsisavinimo su maistu, yra ir kitų priežasčių, kurios gali sukelti magnio trūkumą – tai stresas, vitamino D trūkumas (vitaminas D yra būtinas magnio absorbavimui), tam tikrų vaistų (pavyzdžiui, antacidinių vaistų) vartojimas, intensyvus sportas, menopauzė ir dideli kiekiai gazuotų gėrimų, cukraus bei kavos.  

Pasekmės

Kadangi magnis dalyvauja įvairiuose organizmo procesuose, jo trūkumas gali sukelti tiek fizinių, tiek psichologinių nusiskundimų. Pavyzdžiai: nerimas, galvos skausmas, migrena, stresas, sumažėjusi energija, raumenų sąstingis ir mėšlungis. 

Kaip išsirinkti geriausius magnio papildus?

Maisto papilduose magnis gali būti įvairių formų: oksido, chlorido, citrato, malato ir kitų. Geriausiai įsisavinamos organinės formos, įskaitant citratą, bisglicinatą, laktatą, glicerofosfatą ir malatą.

Ar jūsų organizmą reikia papildyti magniu? Tuomet rinkitės tik organinės formos papildus, tokius kaip magnio bisglicinatas, citratas, glicerofosfatas ir malatas. Neorganinių formų, tokių kaip magnio oksidas, organizmas beveik neabsorbuoja.

NutriVit B Forte


Leave your thought here